Vertrek en Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Leonieke Merkestein - WaarBenJij.nu Vertrek en Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Leonieke Merkestein - WaarBenJij.nu

Vertrek en Maleisië

Door: Leonieke

Blijf op de hoogte en volg Leonieke

31 Oktober 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zondag 27 oktober gaan we met droog en zonnig weer naar Schiphol. Alles verloopt prima en er staat een indrukwekkende Airbus 380 van the Emirates op ons te wachten. Na gezellig veel appjes van familie en vrienden gelezen te hebben stappen we in en stijgt het toestel al gauw soepel op… Het is een afstand van 5174 km naar Dubai. We vertrekken keurig op tijd en al snel wordt het menu uitgedeeld: dat gaat goed! We krijgen de heerlijkste hapjes en later ook nog eens een bakje ijs!
Na enige discussie met de douane over het gevaar van een zakmes mag ook Gerard eindelijk in Dubai doorlopen: wat een pracht en praal alleen al op het vliegveld! We vliegen naar de evenaar en het is al vroeg donker, de temperatuur is nu in Dubai om middernacht 31 graden. Het eerste traject was 6.35 uur vliegen. Na een stop van 2.45 uur vliegen we verder naar Kuala Lumpur in Maleisië. Dit is een afstand van 5737 km. Later horen we dat Mariëlle en Thomas ons hebben zien landen. De eerste aanblik vanuit de lucht is een prachtig uitzicht over uitgestrekte palmboombossen. Het is even zoeken naar de bagage: we moeten eerst door een paar hallen lopen en daarna naar beneden naar de metro en tenslotte kunnen we enkele kilometers verder uitstappen en vinden we waarachtig onze bagage! Een gids van het reisbureau haalt ons daar op en brengt ons met een minibusje naar ons hotel in Kuala Lumpur, dat midden in het centrum ligt en op een steenworp afstand van Chinatown.
Ze kennen hier geen seizoenen, het is hier altijd warm. Ook nu is het hier 31 graden, maar het is grijs en donker en de regen stopt pas aan het eind van de middag. Het is hier regenseizoen en dat zullen we weten ook!
’s Avonds gaan we eten in Chinatown. Het smaakt verrukkelijk en we genieten van het Aziatische sfeertje, de vriendelijke bevolking en de heerlijke tropische temperatuur.
Er is nu een tijdsverschil van 7 uur en we zijn wel enigszins gesloopt na ook nog eens een nacht doorhalen, gelukkig zitten we in een prachtig hotel en gaan we nu lekker slapen!!
We hebben veel problemen gehad met internet en balen dat we niet gauw iedereen hebben kunnen laten weten dat we veilig zijn aangekomen, sorry!!

Woensdag 29 oktober: na een heerlijk 3-gangen-ontbijt gaan we mee met een stadsexcursie om zo de highligts van Kuala Lumpur te zien: de Petronas Twin Tower, King’s palace, het Nationaal Monument, het Nationaal Museum en de Moskee. Het is een bijzondere stad en lijkt wel enigszins op New York : alleen staan daar bij de wolkenkrabbers vast niet zo veel palmbomen als hier!

Donderdag 30 oktober: helaas verslapen we ons een 3 ½ uur en missen we ons ontbijt; gelukkig is er ook hier een McDonalds direct naast het hotel en komen we niets te kort. Alles kost hier trouwens maar een habbekrats!
We wilden onze jarige Veronique nog bellen, maar gelukkig realiseerden we ons nog net bijtijds dat er een tijdsverschil is en dat Veertje nog wel zal slapen! Om 12 uur worden we opgehaald en gaan we weer naar het vliegveld. Het is een prachtig en gigantisch groot vliegveld: de aankomst- en vertrekhallen zijn verdeeld over vijf verdiepingen. Er zijn speelgelegenheden voor kinderen, er is een groot wellnescentrum en een medische post. Omdat we weer met de tram naar een ander gebouw moeten waar de vliegtuigen echt vertrekken, moeten we hier twee keer de hele douaneprocedure door. Met de Boeing 777 vliegen we om 15.30 uur naar Australië. Het is een aangename vlucht met gezellige buren en de meest heerlijke hapjes komen af en aan: ik krijg alle wijntjes niet op, de laatste gieten we vlak voor de douane nog even naar binnen....
We vliegen over Jakarta en Bandung. De afstand is nu in totaal 6320 km en de vlucht naar Melbourne duurt 7.00 uur. Er is weer een tijdsverschil bijgekomen van 3 uur met Maleisië en dus in totaal al 10 uur tijdsverschil met Nederland. We komen midden in de nacht om 02.00 uur aan en moeten dan ruim 6 uur wachten op een uitgestorven oud vliegveld en er is zelfs geen kangoeroe te zien, beetje jammer!!
Ook hadden we er helemaal niet over nagedacht dat we wel verder naar het zuiden reizen, maar dat dit niet inhoudt dat die heerlijke temperaturen blijven: het is hier flink bibberen met 11 graden en dan zonder jas of vest….
Het traject van Australië naar Auckland duurt 3.35 uur en stelt voor ons dus inmiddels niets meer voor! Dit is nog een afstand van 2639 km. Na weer een mooie vlucht in een Airbus 800 zijn we eindelijk in Nieuw Zeeland!! Het tijdsverschil met Nederland is hier 12 uur. De temperatuur is hier 18 graden, maar door de venijnige wind heb ik nog steeds erg koud!….
We hadden een transfer geregeld maar helaas zien we niemand die ons wel even brengt…. Na een bezoek aan de i-site (VVV) en een paar telefoontjes komt ook dit uiteindelijk weer goed, maar het wordt zo wél gigantisch laat voor we eindelijk in ons hotel komen.
Het hotel maakt ons weer helemaal bij: we hebben een volledig appartement met keuken en magnetron/koelkast, aparte slaapkamer en royale badkamer en huiskamer. Ons hotel ligt in het hartje van het centrum in Queensstreet en van hieruit loop je zo in een paar minuten naar de haven en naar de Sky Tower.

Na nog enige verwikkelingen met betalen –zowel de creditcard als de Maestro werd niet geaccepteerd en geld pinnen bij een ATM lukte ook al niet- is gelukkig ook dat tenslotte weer goed gekomen! Zodoende hebben we geld om wat hapjes te kopen en om ergens lekker te gaan eten. We zijn nog even de stad door gelopen en naar de haven gegaan en zijn daarna weer naar ons mooie appartement gegaan, waar het werken op de laptop natuurlijk weer eens niet mogelijk was!

• 01 November 2014 - 00:34

Thomas En Mariëlle:

Kia ora in Nieuw Zeeland!
    Wat een wereldreis, maar nu zijn jullie dan toch aan de andere kant van de wereld. Of beter gezegd, aan onze kant van de wereld. Geniet van de relaxte sfeer in dit land, de goede koffie (dus niet naar starbucks en al die andere grote ketens gaan!) en wij zien jullie over een week verschijnen in ons huis met uitzicht over de hobbit heuvels.

• 01 November 2014 - 12:32

Marianne:

Hallo daar, zo te horen vermaken jullie je kosteloos (nou ja, bijna kosteloos dan :).
    Leuke foto's van Kuala Lumpur! Voor ons veel herkenning! En wat maken jullie veel mee!
    Geniet ervan! Hoop dat je inmiddels een vest/jas hebt gevonden! Niet te veel koffie in Nieuw Zeeland, want dan slaap je helemaal niet meer :)

'k Zie uit naar de rest van de verslagen en foto's! Have fun! xxx Marianne

• 01 November 2014 - 12:34

Marianne:

O jee, nu zie ik het pas: jullie vermaken je KOSTELIJK, maar dan bijna kosteloos :)
    xxx Marianne

• 01 November 2014 - 21:15

Willem-Jan En Mariëlle:

Hi Gerard en Leonieke,

Wat een leuk en uitgebreid reisverslag! Het klinkt alsof jullie al heel veel hebben meegemaakt in de eerste dagen :) Zijn jullie onderhand al een beetje bijgekomen van de jetlag?

We zien benieuwd naar nog meer (culturele) foto's! Willem-Jan wil ook graag een foto van een kangoeroe, omdat hij die nog nooit in het echt heeft gezien.

Geniet van de rest van jullie trip! We zien jullie volgende verslagje wel weer verschijnen!

Liefs,

Willem-Jan en Mariëlle

• 02 November 2014 - 12:09

Marjan:

Ha Leonieke en Gerard,
    Wat een fantastisch avontuur beleven jullie. Je reisverslag is erg leuk om te lezen.
    Doe de groeten aan je kinderen daar en geniet van alle nieuwe indrukken.

kus, Frans en Marjan

• 02 November 2014 - 22:05

Anja:

Wat een leuk verhaal en mooie foto's.
    Een wereldreis om trots op te zijn!
    Volgende week naar dochter en schoonzoon.
    Wat heelijk om hen dan te zien.
    Voor deze week: GENIET!!
    Veel liefs, Anja

• 05 November 2014 - 16:28

Bep En Peter:

Hallo Gerard en Leonieke,

Wat een leuk reisverslag en erg mooie foto's.
    We hopen dat jullie een heel mooie vakantie hebben.
    Fijn om de kinderen weer te zien. Doe de groeten van ons,
    en geniet van de mooie natuur.

groetjes en liefs van Bep en Peter

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Leonieke

Wij gaan onze dochter en schoonzoon opzoeken in Nieuw Zeeland, je moet tenslotte iets voor je kinderen over hebben! Natuurlijk gaan we dan direct wat meer van de wereld bekijken nu we deze kans krijgen. Lees je mee wat we allemaal doen en meemaken? Kort samengevat komt het hier op neer± Maandag 27 oktober om 14.40 uur vliegen we naar Dubai. Hier komen we dinsdag aan en dan vliegen we na een stop van een paar uur door naar Kuala Lumpur in Maleisië, waar we twee nachtjes blijven om vervolgens door te vliegen naar Australië. We blijven dan weer 8 uur in Melbourne en daarna vliegen we door naar Auckland in Nieuw Zeeland: vrijdag 31 oktober komen we daar aan om 13.45 uur. We hebben daar een auto gehuurd en reizen dan het hele Noorder en Zuider eiland over. We hebben dan ook een paar dagen een stop bij Mariëlle en Thomas (van vrijdag tot maandag) en trekken dan weer verder. De autotour eindigt 28 november en dan vliegen we vanaf Christchurch (Zuider Eiland van Nieuw Zeeland) naar Sydney in Australië waar we weer een tussenstop hebben. Hierna gaan we naar Bangkok, waar we de volgende stop hebben en dan vervolgens door naar Dubai, waar we we twee nachtjes blijven om tenslotte zaterdag om 16.10 uur voor het laatst in een vliegtuig te stappen richting Nederland. De verwachting is dat we dan die zaterdag om 20.30 uur op Schiphol aankomen. Het is een tijdsverschil van 12 uur, maar maandag zit ik weer fris en fruitig op de JP Coenhof en Gerard in Driebergen.

Actief sinds 25 Okt. 2014