Logeren bij Mariëlle en Thomas in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Leonieke Merkestein - WaarBenJij.nu Logeren bij Mariëlle en Thomas in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Putaruru, Nieuw Zeeland van Leonieke Merkestein - WaarBenJij.nu

Logeren bij Mariëlle en Thomas in Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Leonieke

14 November 2014 | Nieuw Zeeland, Putaruru

Hierbij weer een update van onze mooie reis.
We vinden het hartstikke leuk dat veel van jullie bij voorgaande verslagen een reactie hebben gegeven. Dus, ga vooral zo door!!
(NB > niet iedereen heeft misschien gezien dat onder het verhaal staat “reageren” en als je daar op klikt kun je direct een reactie geven.)

Vrijdag 7 november: we nemen natuurlijk de meest snelle route naar Putaruru, want dat is het hoofddoel van onze hele reis!
Om 13.45 uur zijn we al bij Mariëlle en Thomas: Hoera, daar zijn ze .…
Wat heerlijk om hun weer te zien!!
Na een rondleiding door het huis en de prachtige tuin, worden we verwend met heerlijke zelfgebakken cake en lekkere plunge koffie. Later neemt Mariëlle ons mee naar Tokoroa, waar we de praktijk kunnen zien en we maken kennis met haar collega’s. Ze nemen allemaal de tijd om gezellig even een praatje met ons te maken en ook maken ze duidelijk dat ze het heel jammer vinden dat Mariëlle niet blijft na december. Nou mensen, vergeet het maar, ze komen lekker weer naar huis straks!
Heerlijk om ’s avonds gezellig bij te kletsen! We hebben ook hier weer een fantastische slaapkamer en een gastvrij versierd bed staat op ons te wachten.

Zaterdag 8 november: Mariëlle en Thomas hebben een excursie geboekt voor de Waitomo caves. Het is een ruim drie uur durende excursie: eerst een stukje lopen, daarna een eind rijden in een busje naar de prachtige grotten waarin we met een mijnwerkershelm op in een bootje varen over een ondergrondse rivier terwijl duizenden glimwormen onderweg de wanden verlichten. Ook bevinden we ons een paar keer in sinkholes en zien we hoog boven ons door een kleine opening de lucht! Het is allemaal heel bijzonder om mee te maken!
Hierna laten Mariëlle en Thomas ons nog de Arapuni hangbrug zien. We zien nu ook de Tui-vogel, die een heel specifiek geluid maakt. Later zien we ook nog de Pukeko, een andere NZ vogel.

Zondag 9 november: na een keer heerlijk uit te mogen slapen hebben we een relaxte brunch in de tuin van Thomas en Mariëlle. Het is even sjouwen en zweten in hun mega-tuin om de ontbijtspullen klaar te zetten, maar het is beslist de moeite waard! Hierna gaan we naar Blue Springs voor de Te Waihou Walkway. Kijk maar naar de foto’s, wát een prachtig gebied! We wandelen langs het heldere prachtig blauwe water, waar het grootste deel van het NZ bronwater van wordt gemaakt; dit lekkere water komt bij Mariëlle gewoon uit de kraan. Het is deze dagen zomers warm en bij Gerard komen al gauw de eerste symptomen van een verbrande neus….
Hierna gaan we in Tirau even rondlopen en drinken we een lekkere capuccino. ’s Avonds besluiten we de dag met een heerlijk etentje bij “the wooden farmer”. We ontmoeten hier toevallig de eigenaresse van het huis van Mariëlle en Thomas: wát een ontzettend gezellig mens! De bevolking is hier trouwens echt opvallend vriendelijk en behulpzaam. Je voelt je bijzonder welkom als buitenlander!

Maandag 10 november: zo rond een uur of 12 is het toch echt tijd om weer afscheid te nemen van Mariëlle en Thomas. Het waren een paar heerlijke dagen en we zijn heel blij dat we nu hebben gezien waar ze wonen en werken en hoe het leven hier is. Het valt niet mee om ze weer achter te laten, maar gelukkig duurt het nu niet meer zo heel lang voor we elkaar weer kunnen zien.
We kunnen in ieder geval iedereen laten weten dat het hun goed gaat!
Vandaag is Rotorua onze eindbestemming. We zijn er al in een uurtje. We worden “verwelkomd” door een vreselijke stank van zwavel/rotte eieren. Het is hier een geothermisch vulkaangebied en de stoom zie je hier op alle mogelijke plekken soms gewoon tussen de straatstenen vandaan komen.
We gaan eerst naar het Whakarewarewa Thermal Reserve en te Puia. Je loopt hier langs borrelende modderpoelen en spuitende geisers. De grootste is de Pohuto geiser, die het hete water wel tot 30 meter de lucht in spuit: het is fascinerend om te zien! Ook zien we hier echte kiwi’s (vogels) in het Kiwihuis en een Maori-show.
We wandelen nog even langs het Lake Rotorua, alleen is het vanwege de stank buiten echt niet goed uit te houden…
Na een lekker etentje gaan we weer naar het hotel. Dit is de eerste keer dat ik het niet erg vind om de volgende dag weer verder te moeten!

• 14 November 2014 - 08:52

Fokke:

Hoi Leonieke,
    Hartstikke leuk om jullie reis zo te volgen. Jullie maken heel bijzondere dingen mee! Geweldig! Ik kijk alweer uit naar de volgende blog!
    Groetjes, Fokke

• 14 November 2014 - 10:14

Leonieke Merkestein:

Ha Fokke! Jij bent snel met reageren, leuk! Je was alleen zó snel en ik had de foto's toen nog niet geplaatst! Dus misschien dat je daar nog even naar moet kijken. Ze zijn de moeite waard! Nog heel hartelijk bedankt voor je fotobewerkingsprogramma. Zoals je ziet hebben de meeste foto's geen extra kleurtje nodig, maar soms geeft het toch net een mooier beeld!

• 14 November 2014 - 14:25

Sylvia Van De Kuil:

Hai Leonieke en Gerard,
    Gezellig om jullie met z'n viertjes zo samen te zien! Inderdaad een prachtige plek waar Thomas en Mariëlle verblijven. Veel plezier nog met het vervolg van jullie reis! Hartelijke groeten, Sylvia

• 14 November 2014 - 22:10

Bernadette:

Leuk!!! Jullie missen in Nederland vooral wisselvallig weer dus maak je daar maar niet druk om! Bij het zien van deze foto's kan ik niet wachten tot mijn eigen vliegtuig richting de zon vertrekt en.. als ik weer thuiskom zijn Mel en Th er lekker ook weer <3 Heel veel plezier nog de laatste twee weekjes ^^

• 14 November 2014 - 22:38

Anja Van Renswou:

Net alle foto's gekeken. Wat een mooi overzicht van wat jullie allemaal zien.
    Waar zijn de dolfijnen?
    Leuk die geiser! En die blubber :-)
    Ng twee weken genieten van jullie wereldreis. Ben benieuwd naar het volgende verslag!
    Veel groetjes, Anja

• 15 November 2014 - 19:17

Marianne:

Wat leuk om jullie zo heerlijk ontspannen te zien genieten en wat een prachtige omgeving!. Echt bijzonder om mee te maken! Van zo'n mooie reis kan je straks lekker lang nagenieten. Maar nu nog even niet aan nagenieten denken, maar aan volop genieten :). Veel plezier, groetjes, Marianne

• 16 November 2014 - 10:15

Marjan:

Hoi Gerard en Leonieke,
    Wat een mooie foto.s en wat heerlijk voor jullie dat je de kinderen hebt gezien.
    Je reisverslag is erg leuk om te lezen en we genieten hier met dit sombere weer met jullie mee.
    Nog heel veel plezier.
    groetjes, Marjan

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Putaruru

Leonieke

Wij gaan onze dochter en schoonzoon opzoeken in Nieuw Zeeland, je moet tenslotte iets voor je kinderen over hebben! Natuurlijk gaan we dan direct wat meer van de wereld bekijken nu we deze kans krijgen. Lees je mee wat we allemaal doen en meemaken? Kort samengevat komt het hier op neer± Maandag 27 oktober om 14.40 uur vliegen we naar Dubai. Hier komen we dinsdag aan en dan vliegen we na een stop van een paar uur door naar Kuala Lumpur in Maleisië, waar we twee nachtjes blijven om vervolgens door te vliegen naar Australië. We blijven dan weer 8 uur in Melbourne en daarna vliegen we door naar Auckland in Nieuw Zeeland: vrijdag 31 oktober komen we daar aan om 13.45 uur. We hebben daar een auto gehuurd en reizen dan het hele Noorder en Zuider eiland over. We hebben dan ook een paar dagen een stop bij Mariëlle en Thomas (van vrijdag tot maandag) en trekken dan weer verder. De autotour eindigt 28 november en dan vliegen we vanaf Christchurch (Zuider Eiland van Nieuw Zeeland) naar Sydney in Australië waar we weer een tussenstop hebben. Hierna gaan we naar Bangkok, waar we de volgende stop hebben en dan vervolgens door naar Dubai, waar we we twee nachtjes blijven om tenslotte zaterdag om 16.10 uur voor het laatst in een vliegtuig te stappen richting Nederland. De verwachting is dat we dan die zaterdag om 20.30 uur op Schiphol aankomen. Het is een tijdsverschil van 12 uur, maar maandag zit ik weer fris en fruitig op de JP Coenhof en Gerard in Driebergen.

Actief sinds 25 Okt. 2014